انواع فریزر فروشگاهی

انواع فریزر فروشگاهی

انواع فریزر فروشگاهی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در خرده فروشی و عرضه محصولات غذایی به مصرف‌کنندگان، نقش بسیار مهمی دارد. این یخچال ها نه‌تنها برای نگهداری انواع محصولات در طول دوره کاربرد دارند، بلکه به عنوان ابزاری برای جذب نگاه مشتریان و ترویج فروش محصولات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فریزرهای فروشگاهی با تنوع زیادی از فریزرهای خوابیده تا فریزرهای ایستاده و کانتری، هر کدام با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، به نیازهای مختلف فروشندگان پاسخ می‌دهند.

این ابزارهای کاربردی از جمله عوامل کلیدی هستند که می‌توانند تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشند و باعث افزایش فروش و درآمد فروشگاه‌ها گردند.

معرفی انواع فریزر فروشگاهی

فریزرهای فروشگاهی با مکانیزم پرده‌هوا، با دو سیستم موتور مرکزی و موتور سرخود عمل می‌کنند. این نوع فریزرها از تنوع زیادی در ظاهر و کاربری برخوردارند که به سه دسته فریزر خوابیده، فریزر ایستاده و فریزر کانتری تقسیم می‌شوند.

این فریزرها ضروریات مختلفی از جمله نگهداری گوشت و محصولات پروتئینی و لبنیاتی مانند بستنی را در خود جای داده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی گرفته تا هایپرمارکت‌های بزرگ، همه از این فریزرها بهره می‌برند.

 فریزر ایستاده

فریزر ایستاده، در میان انواع فریزر فروشگاهی، یکی از پرکاربردترین‌ها است. در این نوع فریزرها، از موتور سرخود استفاده می‌شود و طراحی جذاب این محصول به گونه‌ای است که مصرف انرژی را به خوبی مدیریت می‌کند و سرمایش به صورت یکنواخت به تمام نقاط فریزر می‌رسد.

همچنین، ابعاد این فریزر می‌تواند بسته به نیاز فروشگاه متفاوت باشد و در ابعاد مختلف طراحی و تولید می‌شود.

مزیت های فریزر ایستاده

  • بدنه از جنس استیل: بدنه فریزر ایستاده از جنس استیل ساخته شده است که باعث مقاومت در برابر زنگ زدگی و افزایش عمر مفید دستگاه می‌شود.
  • عایق‌بندی: این فریزر دارای عایق‌بندی با استفاده از فوم پلی‌یورتان است که باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • سیستم نوفراست: این فریزر با سیستم نوفراست یا بدون برفک عرضه می‌شود که از برفک زدن دستگاه و افزایش مصرف انرژی جلوگیری می‌کند.
  • پایه چرخدار: با داشتن پایه چرخدار، امکان جابجایی آسان دستگاه فریزر فراهم می‌شود.
  • شیشه دوجداره: این فریزر دارای شیشه‌های دوجداره از جنس سکوریت است که مقاومت بالا در برابر ضربه‌ها را فراهم می‌کند.
  • درب شیشه‌ای نشکن: درب این فریزر از شیشه‌ی نشکن تهیه شده است که امنیت و دوام آن را افزایش می‌دهد.
  • نشانگر دما و ترموستات دیجیتال: این فریزر دارای نشانگر دما و ترموستات دیجیتال است که امکان کنترل دما و نظارت دقیق بر وضعیت دستگاه را فراهم می‌کند.
  • دارای طبقات: این فریزر دارای طبقات مختلفی است که امکان جایگذاری و دسته‌بندی محصولات را برای استفاده بهینه فراهم می‌کند.

معرفی انواع فریزر فروشگاهی

معرفی فریزر خوابیده

فریزر خوابیده پرده هوا عمدتاً در فروشگاه‌هایی که محدودیت فضا دارند، بهترین نتیجه ممکن را خواهد داد و به جای استفاده از فریزر ایستاده به کار می‌روند؛

فریزر فروشگاهی به شما این امکان را خواهد داد تا سوای بر دسترسی راحت مشتری به اجناس به دلیل عدم استفاده از درب، محصولات را به صورت جذاب بچینید؛ همچنین از  فریزر فروشگاهی در بسیاری از فروشگاه‌های سلف سرویس نیز استفاده می‌شود؛ فریزر فروشگاهی خوابیده در مدل صندوقی نیز برای چینش محصولات لبنیاتی نظیر بستنی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی فریزر کانتری

فریزر فروشگاهی کانتری، معمولاً برای نمایش محصولات خاص به کار می‌رود. در این نوع فریزرها، مشتری نمی‌تواند مستقیماً به محصولات دسترسی داشته باشد و اپراتوری ویژه محصولات مورد نظر مشتریان را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

فریزر فروشگاهی کانتری، مصرف قابل توجهی از انرژی فروشگاه را به خود اختصاص می‌دهد و توصیه می‌شود که از سیستم مدیریت انرژی در کنار آنها استفاده  شود. باید توجه داشت که کیفیت این فریزرها نسبت به سایر فریزرهای فروشگاهی، به حدی پایین‌تر است و هزینه‌ای سنگین‌تر را برای فروشگاه به همراه می‌آورد.

ویژگی فریزر کانتری

جنس انواع فریزر فروشگاهی

انواع فریزر فروشگاهی از جنس‌های متفاوتی مانند استیل، آلومینیوم و پلاستیک ساخته می‌شوند. برخی از فریزرها از جنس استیل استوانه‌ای تولید می‌شوند که دارای مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و آسیب‌های محیطی می‌باشند، در حالی‌که برخی از مدل‌ها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند که وزن کمتری دارند و قابلیت حمل و نقل آسان‌تری دارند.

همچنین، برخی از فریزرها از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند که باعث کاهش وزن و قابلیت جابجایی آسان‌تر آنها می‌شود. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند که بسته به نیازها و شرایط فروشگاه‌ها، انتخاب می‌شوند.

پیشنهاد میشود مطالعه بفرمایید: انواع یخچال فروشگاهی

جنس انواع فریزر فروشگاهی

نتیجه گیری

در نتیجه، انواع فریزر فروشگاهی با امکانات و ویژگی‌های متنوع، یکی از ابزارهای حیاتی برای فروشگاه‌هاست. از جنس بدنه استیل و با عایق‌بندی مناسب، این فریزرها تضمین‌کننده‌ی نگهداری بهینه‌ی محصولات فروشگاهی هستند. با سیستم نوفراست و پایه‌های چرخدار، جابجایی و مدیریت آنها به‌راحتی انجام می‌شود.

شیشه دوجداره و درب شیشه‌ای نشکن، امنیت و دوام فریزرها را تضمین می‌کند. همچنین، با داشتن نشانگر دما و ترموستات دیجیتال، کنترل دما و نظارت بر وضعیت دستگاه به‌سادگی صورت می‌پذیرد. انتخاب مناسب از بین انواع مختلف فریزرهای فروشگاهی، می‌تواند به بهبود کیفیت نگهداری محصولات و افزایش بهره‌وری فروشگاه کمک کند. برای خرید فریزر فروشگاهی می توانید با برزین دژ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب